Na tej stronie znajdziesz filmy pokazujące podstawowe funkcje portalu. Możesz włączyć napisy lub skorzystać z transkrypcji zamieszczonej poniżej filmu.
- Zakładanie konta
- Zakładanie hasła
- Zakładanie profilu specjalisty lub placówki
- Zmiana adresu e-mail lub hasła
- Tworzenie i publikowanie ofert
- Zarządzanie ofertami
Zakładanie konta – część 1
- Aby korzystać z portalu i umieszczać swoje oferty, musisz utworzyć konto.
- Opcja zakładania konta znajduje się na stronie “Dla specjalistów”.
- Wybierz opcję “Zarejestruj się” znajdującą się na stronie lub w pasku bocznym.
- Wpisz swoją nazwę użytkownika. Będziesz jej używał do logowania się i nie będzie ona widoczna publicznie.
- Wpisz adres e-mail, który będzie używany przez administratora portalu do kontaktu z Tobą.
- Wpisz adres e-mail ponownie, aby uniknąć pomyłki.
- Zaznacz zgodę na przetwarzanie danych. Sposób i cel przetwarzania jest szczegółowo opisany w Polityce Prywatności portalu.
- Zaznacz pole zabezpieczające obok napisu “Nie jestem robotem”.
- Kliknij przycisk “Utwórz konto”.
- Pierwsza część tworzenia konta dobiegła końca.
- Teraz sprawdź skrzynkę odbiorczą adresu e-mail, który podałeś na poprzednim ekranie.
- W wiadomości, którą otrzymasz, znajdują się dalsze instrukcje.
Zakładanie konta – część 2
- Jeśli utworzyłeś konto na portalu, powinieneś otrzymać wiadomość na adres e-mail podany przy rejestracji.
- W wiadomości znajduje się link do specjalnej strony, na której będziesz mógł utworzyć hasło do logowania.
- Kliknij ten link lub skopiuj go do paska adresu swojej przeglądarki.
- Na tej stronie zobaczysz propozycję trudnego do złamania hasła.
- Możesz użyć zaproponowanego ciągu znaków lub utworzyć własne hasło.
- Jeśli chcesz utworzyć własne hasło, wybierz takie, które jest łatwe do zapamiętania dla Ciebie, ale trudne do odgadnięcia przez innych.
- Nie używaj hasła zaprezentowanego jako przykład w filmie instruktażowym!
- Kliknij przycisk “Zapisz nowe hasło”
- To wszystko. Twoje hasło zostało utworzone.
- Możesz teraz użyć nazwy użytkownika podanej podczas rejestracji oraz nowego hasła do zalogowania się na Twoje konto na portalu.
Zakładanie profilu specjalisty lub placówki
- Jeśli utworzyłeś konto na portalu, zaloguj się, aby uzupełnić swój Profil.
- Profil to Twoja wizytówka na portalu. Załóż go, jeśli chcesz dodawać oferty.
- Kliknij “Edytuj profil” obok nazwy Twojego konta.
- Najważniejszą informacją jest, czy reprezentujesz jakąś organizację lub firmę.
- Wybierz odpowiednią opcję, a formularz wyświetli pola niezbędne do uzupełnienia.
- Gdy dokonałeś wyboru, wypełniaj po kolei pola formularza.
- Dane wymagane do poprawnego założenia profilu oznaczone są gwiazdką.
- Informacje na temat Twojego doświadczenia zawodowego lub opis placówki to najważniejsza część profilu.
- Opisz siebie, lub swoją placówkę dokładnie i rzetelnie.
- Postaraj się, aby opis był atrakcyjny. Możesz w nim wykorzystać narzędzia do formatowania tekstu.
- Wymagane jest dodanie obrazka profilu.
- Specjaliści indywidualni mogą dodać swoje zdjęcie, a placówki – logo.
- Podaj główny adres świadczenia usług lub jedną z opcji poniżej pola adresu.
- Im więcej informacji o sobie podasz, tym łatwiejszy będzie dla odbiorców wybór właśnie Twoich ofert.
- Obszary działań zostały wstępnie określone. Jeśli żadna z opcji do wyboru nie pasuje do Twojego profilu, wybierz: „Inne” i dodaj opis w oknie, które się pojawi.
- Jeśli wskazane grupy nie pasują do Twojego profilu, wybierz: „Inne” i opisz grupę, z którą pracujesz.
- Aby zatwierdzić profil, musisz wyrazić zgodę na warunki przedstawione w Regulaminie portalu.
- Kliknij “Zapisz zmiany w profilu”.
- Teraz możesz zobaczyć Twoją wizytówkę. Tak będą ją też widzieli odwiedzający portal.
- Możesz ją zmienić w każdej chwili, edytując profil.
- Teraz zaczekaj na akceptację profilu przez administratora. Zazwyczaj zajmuje to do 48 godzin. Gdy Twoje konto zostanie zweryfikowane, otrzymasz wiadomość e-mail.
Zmiana adresu e-mail lub hasła
- Aby zmienić adres e-mail przypisany do konta na portalu lub hasło logowania, przejdź na stronę „Ustawienia”.
- W głównym widoku możesz zobaczyć, jak wygląda i edytować swój profil
- W pasku bocznym wybierz opcję „Ustawienia”.
- Na tej stronie wyświetlona jest publiczna nazwa Profilu oraz nazwa używana do logowania.
- Jeżeli chcesz zmienić adres e-mail, wpisz nowy adres w obydwa pola.
- Jeśli chcesz zmienić hasło do konta, kliknij przycisk pokazujący pola do wprowadzenia nowego.
- Wpisz dwa razy NOWE hasło.
- Aby zapisać zmienione dane, musisz podać STARE hasło.
- Jeśli wpisałeś wszystkie dane poprawnie, wyświetlony zostanie komunikat o poprawnej aktualizacji.
Tworzenie i publikowanie ofert
- Jeśli chcesz stworzyć ofertę, zaloguj się.
- Wybierz opcję “Dodaj ofertę”. Znajdziesz ją w menu głównym lub menu bocznym.
- Zacznij od podania tytułu – powinien być jednoznaczny i zrozumiały.
- Konkretna identyfikacja oferty zwiększy jej skuteczność.
- Przyporządkuj swoją ofertę do jednej z zaproponowanych kategorii.
- Jeśli żadna z nich nie pasuje do Twojej oferty, wybierz „Pozostałe”.
- Podaj datę wygaśnięcia oferty.
- Nie musisz wpisywać godziny. Będzie ona wtedy automatycznie ustawiona na bieżącą godzinę.
- Możesz podać cenę oferty. Może to być konkretna bądź orientacyjna cena Twoich usług.
- Następnie zaznacz parametry zgodnie z ofertą. Mogą się one różnić w zależności od wybranej kategorii.
- Jeśli chcesz, by Uczestnicy Twojej oferty spełniali jakieś warunki, opisz je.
- Jeżeli reprezentujesz placówkę, podaj, kto będzie wykonywał usługę zawartą w ofercie.
- Jeśli Twoja oferta odbywa się w konkretnym czasie, podaj go.
- Możesz także opisać, które dni lub pory dotyczą Twojej oferty.
- Opis oferty powinien zawierać maksimum informacji nieujętych w parametrach oferty.
- Opisz swoją ofertę rzetelnie, aby jej odbiorcy nie mieli wątpliwości, czego dotyczy.
- Zależnie od tego, czy Twoja oferta jest stacjonarna, czy online, podaj odpowiednie sposoby kontaktowania się w jej sprawie.
- Uzupełnij pola oznaczone gwiazdką.
- Komunikat “wymagane jedno z pól” oznacza, że musisz wypełnić choć jedno, dowolne z nich. Możesz też wszystkie.
- Zalecane jest dodanie obrazka lub zdjęcia do oferty. Dzięki temu wyróżni się pośród innych.
- Sprawdź jeszcze raz, czy oferta jest kompletna.
- Jeśli chcesz, możesz ją zapisać jako szkic – na później lub od razu opublikować w portalu.
- To wszystko. Klikając na tytuł oferty, zobaczysz, jak widzą ją odbiorcy.
Zarządzanie ofertami
- Możesz łatwo zarządzać swoimi ofertami.
- Wybierz “Moje oferty” z menu głównego lub bocznego.
- Wyświetlona zostanie lista wszystkich Twoich ofert. Ten widok jest przeznaczony tylko dla Ciebie.
- Możesz w nim wygodnie znaleźć ofertę, jeśli będziesz mieć ich dużo.
- Możesz też dodać nową lub edytować istniejące oferty.
- Wygodną opcją, gdy twoje oferty są do siebie podobne, jest kopiowanie istniejących.
- Otrzymujesz od razu ofertę z tak samo zaznaczonymi opcjami.
- Musisz tylko zmienić jej tytuł.
- Możesz ustawić inną datę zakończenia.
- Jeśli trzeba, zmień niektóre parametry.
- Konieczne jest ponowne wybranie czasu, którego dotyczy oferta.
- Jeśli podasz tu konkretną datę, stanie się ona automatycznie datą wygaśnięcia oferty.
- To przydatne, gdy oferta zawiera jednorazowe wydarzenie.
- Możesz uzupełnić sposoby kontaktowania się w sprawie tej oferty.
- W kopii oferty trzeba na nowo ustawić obrazek, nawet jeśli będzie on taki sam, jak w innych ofertach.
- Teraz możesz podejrzeć ofertę w nowym oknie, zapisać jako szkic na później lub od razu opublikować.
- Na liście Twoich ofert znajdziesz łatwo najważniejsze informacje.
- Status: Aktywna, Zakończona, lub Szkic.
- Data wygaśnięcia oferty, oraz cena, jeśli została ustawiona.